Hoe kun je huren bij HikersHouse?

Via HikersHouse.nl willen we huren via onze webshop net zo simpel maken als kopen. Doe je gewenste huurartikelen en koopartikelen samen in je online winkelmand, reken af en laat alles bezorgen. De startdag is de dag dat je de spullen thuis wilt ontvangen en de einddag is de dag dat je alles weer aanlevert bij PostNL. 

Koopartikelen herken je aan de "Koop" badge en huurartikelen aan de "Huur" badge.

Lees ook de blog Waarom hiking materiaal huren?

Wil je alle details over huren bij HikersHouse weten? Lees dan verder hieronder!

Huurartikelen boeken

Kies het artikel uit dat je wilt huren. Bij elk artikel is de voorbeeldprijs afgebeeld. Maar je kunt elke gewenste periode huren, vanaf drie dagen tot zes weken (slaapzakken minimaal vijf dagen). Selecteer in de kalender bij het artikel de gewenste startdag en vervolgens de gewenste einddag. De startdag is de dag waarop je het artikel wilt ontvangen en de einddag is de dag waarop je het artikel weer terugstuurt. Als het artikel die periode beschikbaar is, zie je vervolgens onder de tabel de huurprijs voor die periode. Ook is daar de borg voor het artikel vermeld. Als je nu op "Boek nu" klikt, komt de reservering in je winkelmand en kun je eventueel nog andere huur- of koopartikelen bestellen. Let op dat als je nog een huurartikel bestelt, je wel exact dezelfde periode moet reserveren.

Als het artikel de gewenste periode niet beschikbaar is, merk je dit doordat je die periode niet kunt selecteren (en doordat de kalenderdata met witte cijfers zijn weergegeven). In dat geval kun je misschien een ander artikel uitzoeken of eventueel een andere periode. Wil je een artikel huren dat niet beschikbaar is, stuur ons dan een mailtje, we blijven het aanbod voortdurend uitbreiden.

Afrekenen

Als je klaar bent met uitzoeken van koopartikelen en reserveren van huurartikelen, kun je naar je winkelmand door in de titelbalk op het symbooltje van de winkelmand te klikken. Daar kun je alles nog controleren. Alle bedragen staan er vermeld: de huurkosten van elk artikel, de borg van elk huurartikel, de aanschafkosten van de koopartikelen, de verzendkosten en de BTW. Voor bestellingen boven de 50 euro (de borgbedragen niet meegerekend) hoef je geen verzendkosten te betalen. Ook niet voor het terugsturen van de huurartikelen.

Afhalen

In principe werken wij met bezorging en retourneren via Postnl. Bestellingen boven 25 euro zijn zonder bezorgkosten (voor Belgie 100 euro). Als je er de voorkeur voor hebt om de materialen bij ons op te halen en terug te brengen, dan kun je dat bij je bestelling aangeven. Houd er rekening mee dat je dan even een afspraak moet maken. Maar zo'n afspraak kun je heel makkelijk zelf in onze agenda zetten. Kijk daarvoor op onze contactpagina.

Bezorging

Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen, krijg je daarvan een bevestiging via de email (als je die niet binnen enkele minuten ontvangt, neem dan even telefonisch contact op). In die bevestiging zie je de volledige bestelling, inclusief de startdag en de einddag. Ook staat hierin het adres waar wij alles naar toe zullen sturen. Controleer alles nog zorgvuldig, zodat we inderdaad de juiste spullen gaan versturen, naar het juiste adres, op de juiste datum.

Wij gaan jouw bestelling gereed maken en versturen via Postnl. Daarbij houden wij rekening met de tijd die Postnl opgeeft nodig te hebben om je pakketje te bezorgen. Voor de zekerheid zorgen we dan nog voor een dag speling, zodat je, als alles goed gaat, de bestelling een dag te vroeg bezorgd krijgt. Die extra dag hoef je niet te betalen. Je ontvangt van ons een melding als we de bestelling hebben verzonden. Ook ontvang je de track-and-trace informatie van Postnl. Houd deze goed in de gaten, zodat je inderdaad thuis bent om de spullen in ontvangst te nemen.

Controleer je ontvangen bestelling

Controleer direct na ontvangst of je alles hebt ontvangen en of alles in goede, bruikbare staat is. De huurartikelen kunnen uiteraard best een krasje hebben of andere gebruikssporen, maar moeten wel gewoon goed bruikbaar zijn. Overigens zorgen wij er altijd voor dat je slaapzak en lakenzak gewassen zijn en dat je tent gecontroleerd is op zichtbare lekkages.

Als je niet alles hebt ontvangen, of als er iets niet in orde is met de bestelling, laat het zo snel mogelijk aan ons weten. Dan gaan wij ons uiterste best doen om je toch nog van de juiste spullen te voorzien, zodat je hike gewoon door kan gaan. Je kunt dit doen door via email of telefoon contact met ons op te nemen.

Controleer ook direct bij ontvangst de verzenddoos waarin je de spullen hebt ontvangen. Die heb je namelijk later weer nodig om de spullen naar ons terug te sturen. Ook hierbij geldt dat we het gelijk willen weten als deze niet bruikbaar is. Zo kunnen wij vertraging voor de retourzending voorkomen en hoeven we andere huurders niet teleur te stellen.

Gebruik van de materialen

In de huurvoorwaarden staat het ook vermeld, maar voor alle zekerheid ook hier nog even: met kamperen, hiken, koken op een brandertje, lopen in de bergen, wandelen met wandelstokken en andere buitenactiviteiten kunnen risico's gemoeid zijn. Je bent zelf volledig aansprakelijk als je hierbij iets overkomt. Enkele tips: kook nooit in, of heel dichtbij de tent, tentdoek is over het algemeen brandbaar. Als je op een smalle richel in de bergen loopt, vertrouw dan nooit voor 100% op je wandelstokken. Zorg er in ieder geval voor dat je de gebruiks-instructies opvolgt die we met de artikelen meesturen.

Bij het gebruik van de materialen, gaan we er van uit dat je de artikelen gebruikt waar ze voor bedoeld zijn en dat je er zorgvuldig mee omgaat. Natuurlijk kunnen materialen slijten tijdens het gebruik, maar als je bijvoorbeeld gaat timmeren met de wandelstokken is dat natuurlijk niet waar ze voor bedoeld zijn.

Reparaties onderweg

Als er onderweg bijvoorbeeld een lekkage optreedt bij je tent of matje en het is een klein gaatje, kun je dit zelf onderweg repareren. Daarvoor hebben we reparatiemiddel meegeleverd. Lees daarvoor dan wel goed de meegeleverde instructies en probeer het een beetje netjes te doen. Als er iets aan de hand is waardoor een klein stukje reparatietape o.i.d. geen oplossing kan bieden, neem dan telefonisch (of Whatsapp) contact met ons op. We proberen dan samen een goede oplossing te vinden. Laat niet zomaar ter plekke ergens je materialen repareren zonder dat eerst met ons te overleggen. Let alsjeblieft ook op dat er geen schoonmaakmiddelen, zeep, bellenblaas en dergelijk op het tentdoek of andere waterdichte of waterafstotende materialen komt.

Retourneren

Na afloop van je vakantie kun je de materialen weer via dezelfde box aan ons terugsturen als waarin je de spullen hebt ontvangen. Zorg ervoor dat het ergste vuil er vanaf is. Je hoeft de spullen niet uitgebreid te gaan poetsen, dat doen wij voor je zodra we alles hebben ontvangen. Gebruik in geen geval schoonmaakmiddelen. De waterdichte of waterafstotende werking van de materialen wordt hierdoor aangetast.

Postnl wil graag dat je de materialen zo inpakt dat ze onderweg niet kunnen gaan schuiven. Gebruik hiervoor gewoon dezelfde inpakmanier als wij hebben gedaan, dan moet dat lukken. Voor het retourneren kun je het retouretiket dat je van ons ontvangt op de buitenzijde van de verzendbox aanbrengen. Breng het pakket vervolgens naar het dichtstbijzijnde Postnl afleverpunt en vraag daar een afgiftebewijs.

Borg

Wanneer je maanden voor je tocht je materialen reserveert kan het gebeuren dat je de borg nog niet wil betalen. Dit kan. Mocht je dit willen, stuur ons een bericht en dan regelen we dit. 

Zodra wij je artikelen weer hebben terugontvangen en er zijn geen grote problemen geconstateerd, storten wij de borg weer terug op dezelfde rekening als waar wij de betaling oorspronkelijk van hebben ontvangen.